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언리얼 플러그인 제작(임시) 본문

게임/Unreal

언리얼 플러그인 제작(임시)

fataliteforu 2023. 12. 26. 16:14

New Plugin을 누르면 이런 식으로 뜬다.

 

솔루션 파일에는 이렇게 나타나 있다

처음 만들었을 때 플러그인의 .CPP

// Copyright Epic Games, Inc. All Rights Reserved.

#include "CharacterDebuggingTool.h"

#define LOCTEXT_NAMESPACE "FCharacterDebuggingToolModule"

void FCharacterDebuggingToolModule::StartupModule()
{
	// This code will execute after your module is loaded into memory; the exact timing is specified in the .uplugin file per-module
}

void FCharacterDebuggingToolModule::ShutdownModule()
{
	// This function may be called during shutdown to clean up your module.  For modules that support dynamic reloading,
	// we call this function before unloading the module.
}

#undef LOCTEXT_NAMESPACE
	
IMPLEMENT_MODULE(FCharacterDebuggingToolModule, CharacterDebuggingTool)

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